Australië

Mandalay-Sydney
Ons eerste verhaal uit Australië ...
Een reis van ongeveer 23 uur vanuit Myanmar. Scoot luchtvaartmaatschappij was niet echt fijn. Gedurende de lange vlucht kregen we niets te drinken en te eten....dat was jammer. Vanaf Sydney AirPort konden we makkelijk met de trein de stad in. Poeh....ongelofelijk dure prijzen hier! Eenmaal in de stad kwamen we tot de ontdekking dat er meerdere straten met de naam 'Philip street' bestonden en daar was ook ons verblijf aan. Batterijen leeg en geen internet ......oei...Na behoorlijk wat km. met de koffers bereikten we het ' ware-house' . Weer zelf zorgen voor ontbijtjes en ook koken behoort weer tot de mogelijkheid. Terug in de Westerse samenleving....alles is netjes en keurig georganiseerd, er zijn weer verkeersborden, de winkels sluiten op tijd, nette toiletten maar de spontane begroetingen en het straatleven is verdwenen. De ' tea for free' overal in de restaurants en op straat in Myanmar is dan ook best een gemis.  Maar dat alles hier weer schoon is, is super.
Dat de wegen weer goed verhard zijn, je kleding niet meer vol gaten uit de was komt, en dat we weer volkoren boterhammen kunnen eten vinden we niet erg.
Sydney was een groene stad. Twee dagen hebben we door deze stad gewandeld. Een wandeling met gids op de eerste dag maakte ons wat wegwijs. Sydney is mooi, vooral de baai met de brug en het opera house maar we zijn niet echt onder de indruk. Na twee dagen konden we onze campervin 2 berth ophalen. Tja, een heel verhaal maar in het kort kwam het erop neer dat het een prachtig rood busje is met veeeel minder uitrusting dan dat wij verwachten en ons was verteld. Na een schoonmaak van de bus moesten we op zoek naar artikelen zodat we ons enigszins konden gaan redden. Dat betekende op zoek naar bedlinnen, handdoeken, en de nodige boodschappen doen. Gelukkig was de IKEA en de supermarkt niet ver weg en na een halve dag konden we op pad. Survivallen door Australië !! De free campings zonder extra voorzieningen maken het tot een echte uitdaging. Douchen kunnen we bij zwembaden voor een paar dollar en de koelbox doet het goed op diepvriesgroenten ! Water nemen we zelf mee. The blue mountains was de eerste bestemming. The three sisters (gebergten) staan bekend door het verhaal van de aboritionals dat dit versteende dames zijn die niet mochten trouwen met heren uit een andere stam. De dames werden versteend zodat ze niet konden vluchten uit het kamp. Leuk verhaaltje toch ? De route vervolgden we via de kust naar Kangaroo valley. Daar zagen we de Wombats op het kampeerterrein...deze grote knagers kwamen tegen het schemer uit hun burchten en op bezoek op het kampeerterrein. Onder de campers en caravans schuurden ze hun vacht wat ' s nachts vreemde geluiden gaf.... hihi.... We vervolgden onze route langs de kust, prachtige beach met rotspartijen en zandstranden. Vervolgens zijn we weer landinwaarts gereden richting  Jindabyne. Op bezoek in de snowy mountains....dat betekende eerst een warme deken kopen! De route er naar toe was echt fantastisch. Niet te beschrijven hoe ver de uitzichten zijn....kilometers ver uitzicht met als surprise ......kangoeroes springend over de steppe velden! Yes ......gespot ! ( ehhhh....ook even vertellen dat er zeker 10 dode langs de kant lagen....) Maar, tijd voor de eerste foto's vanuit Australië !
We beginnen weer een beetje te wennen aan deze andere cultuur..
Liefs Rob en Mirel

1. Herbert:
    23 februari 2017
    Hey luitjes, missen jullie Varsseveld al? Over minder dan 6 mnd is de kermis, nemen jullie dit nog mee in deze reis :-)... ? Top om te lezen hoe jullie het vergaat aan de andere kant van de aardkloot. Veel plezier nog en tot de volgende reisblog. Grts Marleen en Herbert
  2. Nathalie:
    23 februari 2017
    Telkens als ik een mail krijg dat er weer een reisblog gemaakt is door jullie, lees ik hem meteen. Ben telkens benieuwd naar jullie avonturen.
    Veel plezier nog in Australië en geniet van alles.
  3. Myr, ger en Lode:
    Ah de jump foto's !
    Goh dat er zo veel dode kangaroos langs de kant liggen. Zielig
    Kus jezusje
  4. Netty som:
    23 februari 2017
    Fijn een bericht, ook ik heb bij het opera house gestaan samen met Kim in 2000 olympische spelen. En ook de 3 sisters is bekend terrein.. wat een eind vliegen he vreselijk en dat zonder eten drinken , was zeker heeeeeeel goedkoop de vlucht.(grapje).
    Op dit moment stormt het hier einde winter denk en hoop, ik .
    dikke knuffels en wees voorzichtig maar geniet ze tot later. Kusssssssssssssss
  5. Henk Wissink:
    Hai Mirel en Rob,
    leuk dat jullie ook Sydney aandoen, toch wel leuk om te bezoeken? Joost is daar nu ook aan het afstuderen, hoop ik, en wij komen ook naar Australie van 15 april tot 14 mei. Zien we elkaar nog ergens? Nog heel veel mooie momenten gewenst tijdens jullie "wereldreis"
    Groetjes, HeMa.
  6. Jennifer Kolkman:
    Ha juf Mirèl!
    Wat goed om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Een heel bijzondere reis en het is leuk om jullie vanuit Lichtenvoorde te kunnen volgen.
    We wensen jullie nog een hele fijne reis!
    Groetjes van Jip en Sara, Martijn en Jennifer Kolkman
  7. Anne:
    Hey,
    Wat een super leuke verhalen! Ik had het nog niet gelezen en ik heb ze net gelezen, het klinkt echt fantastisch! Heel veel plezier nog!
  8. Peter Klein Gunnewiek en Sonja Zweerink:
    28 februari 2017
    Hallo Rob en Mirel,
    Via tante Hetty aan de weet gekomen dat we jullie kunnen volgen! Wat een avontuur zeg, geweldig, geniet van deze bijzondere ervaring! Groeten Peter Klein Gunnewiek en Sonja Zweerink