Wildlife

6 maart 2017 - Melbourne, Australië

Dankjewel voor alle leuke berichtjes van jullie kant! Erg leuk om te lezen!
Ondertussen reizen, wonen en leven we al ruim twee weken in 'de bus'. Survivallen, maar het weer werkt zeer positief mee. Rond de 25 tot 30 graden!
We rijden van camping naar camping/overnachtingsplaats. De natuur is hier overweldigend, overal genieten we van de verre uitzichten en de verschillende landschappen. Van dorre vlaktes tot gebergten, zee, strand, mangrove, bossen enz. En onderweg maar turen over de vlaktes op zoek naar....wildlife!
En we worden beloond met kangoeroes, wallibies en....bij Lake Entrance aan de zuidkust bezochten we de rotsen waar de zeehonden en dolfijnen vanuit zee de binnenwateren binnen zwemmen om te eten. Yes, gespot! Zowel een groep van zo'n 5 dolfijnen en de vrolijke zeehonden tollend en springend langs de rotsen. Na een uurtje of twee turen een leuke beloning! Na cape Paterson met de rotspartijen langs de kust bezochten we het Nationale Park Wilson Promondory. Ook hier weer erg mooie strandjes met rotsen en wit zand. (Te) veel foto's gemaakt. Tijdens een wandeling door het park vooral over de vlaktes zagen we wederom groepen kangoeroes en emoes. Geweldig om te zien.
We vervolgden de route naar Philip Island. Het eiland waar de pinguïns na zonsondergang het strand oplopen. We zagen we dit vanaf de tribune. (helaas een toeristische attractie, maar erg bijzonder om te zien ) Rond 21:00 uur kwamen de eerste 'little pinguïns', zo'n 30 cm. hoog  het strand op...ze verzamelden zich tot een groep en waggelden vervolgens het strand op, de duinen in op zoek naar hun jongen en nesten. Prachtig! Zo'n 3 uur lang komen ze iedere dag binnen. Zo'n 32.000 pinguïns leven hier. Vanaf de aangelegde wandelpaden met enige verlichting konden we de beestjes bewonderen. Ook de dagen erna hebben we op Philip Island National Park genoten. De wandelingen om koala's te spotten, de vele walibies en pinguinhutjes hadden vaak onze aandacht. Kijk maar mee op de foto's en filmpjes die we mee zullen sturen.
En dan de cultuur ? ... tja...aan de gewoonten van de Aussies ( ze korten hier werkelijk alles af, no worries ...klinkt grappig) kunnen we toch wat moeilijk wennen. Ze beginnen hier elke begroeting met ; " Hey made, how are you doing"? ...of " Hey darling, how are you today" ?
Of dit nou de campingbaas, de kassadame of een onbekende is, maakt niets uit. No worries darling!
Ook grappig zijn de namen van iedere beek/rivier. Iedere beek heeft hier een naam; " Dad horse creak" , " Old had creak" , "shady creak" , Grand mothers creak " tja ?
Hopelijk genieten jullie nog steeds van onze verhalen en foto's. Echter de dolfijnen zijn wel heel moeilijk te fotograferen......deze zoekplaatjes voegen we maar. Niet toe.
We gaan onze reis vervolgen via de Great Ocean Road richting Adelaide. En.....we  wachten op ons kleine neefje, bijna is de uitgerekende datum en we zijn natuurlijk erg benieuwd! Maar tot zover dit verhaal. Veel liefs uit Victoria, Australië van ons !
Rob en Mirel

1. Netty som:
    Hoi lieve schatten .
    Wat heerlijk om weer te lezen, en ja nog even en dan ben je TANTE MIREL en OOM ROB klinkt best oke. ben beetje jaloers op het mooie weer van jullie, wij wachten en wachten .
    In de tuin is de lente te spotten en sneeuwklokjes zijn er volop en de tulpenbollen laten zich ook al zien nu nog wat warmte. Verder gaat het hier z'n gangetje.
    Tot het volgende verhaal dikke knuffels van ons
  2. Fhf wolters:
    6 maart 2017
    Hoi lieve mirel en rob , geweldig mooi verhaal, de plaatsen die jullie aandoen bezoeken wij via internet! Mooi hoor!! En nu maar wachten op het "grote nieuws" dagdag, dikke knuffel van ons
  3. Myr, ger en Lode:
    6 maart 2017
    Geweldig al die wildlife ! Jullie zullen vast je ogen uitkijken met al die prachtige natuur!

Jullie neefje vindt het blijkbaar nog fijn in de buik. Vanavond weer een controle bij de verloskundige. Morgen precies week 40 aangebroken. Wie weet........
    Dikke kus Myr
  4. Henny en Els:
    6 maart 2017
    Leuk om te lezen over Lakens Entrance en Wilson prom (ook dat korten de Aussie af). Hebben jullie al een barbie gehad (barbecue)? Jullie zitten nu in de buurt waar mijn zus woont. De great oceanroad is ook geweldig. groeten uit Lichtenvoorde
  5. Ilja:
    6 maart 2017
    Prachtig al dat natuurschoon.
    Blijf genieten van jullie avontuur....time flies.
  6. Diny Kuiperij:
    Hallo Mirel en Rob
    ik kijk echt uit naar jullie mooie vehalen en prachtige foto's
    Groetjes Benny en Diny
  7. Ellen:
    7 maart 2017
    Wat een prachtige foto's kraakhelder.. geweldig. Ongelooflijk kamperen in een busje, maar hoe lekker ook!!
    Geniet!! En schiet nog maar lekker veel foto's
  8. Greet Theo:
    8 maart 2017
    hoi mirel en rob, even genoten van jullie verhaal super.
    geniet van alles en een fijne voortzetting van de reis.
    Hier vandaag een zeer natte en gure dag. hopen dat
    het zonnetje hier ook gauw gaat schijnen.
    lieve groet van ons theo greet.
  9. Diana Aalderink:
    9 maart 2017
    Wat een mooie verhalen en foto's Mirel en Rob! Blijft leuk om jullie zo te volgen. Have fun verder.

Groetjes Diana
  10. Marijke:
    12 maart 2017
    Hoi Rob en Mirel, wat een mooi verhaal weer,we kijken er iedere keer weer naar uit.
    mooie foto's ook.je kunt er nooit teveel maken,als je weer thuis bent,komen de herinneringen weer terug.
    We wensen jullie nog een voorspoedige reis toe en geniet ervan.
    Liefs oom Hennie en tante Marijke
  11. Ria Visser:
    16 maart 2017
    Tjeetje wat hebben jullie in ruim 2 maanden al veel beleefd. Leuk om jullie verhalen te lezen....en ik geniet van de mooie foto's.
    Groetjes Ria
  12. Diny Kuiperij: