Melbourne - Adelaide

19 maart 2017 - Adelaide, Australië

Een laatste maar heeeeel bijzonder blog uit Australië....van tante Mirel en ome Rob!
Ja....de kleine Lode is geboren! Wat een mooi kereltje.....en dan willen we toch ook best graag even naar huis....met FaceTime en WhatsApp zijn we dan ook erg blij!
Nu we dit blog typen zijn de laatste dagen aangebroken in Aussie. We delen met jullie het tweede deel van de route door Australië. Die begon in Melbourne. We hebben even getwijfeld of we de stad Melbourne wel wilden bezoeken, maar we waren blij verrast! Deze hippe, modern uitstralende stad was zeker een bezoek waard. De straatjes met straatkunst waren erg leuk om te zien en midden in de stad was een sfeervol groot plein met o.a ligstoelen en tv scherm. Dit maakte het tot een gezellig geheel. Ook de pier bij Kilba beach met de skyline op de achtergrond en de palmen was zeker sfeervol vonden wij. Vergeleken bij Sydney sprak deze stad ons meer aan. Na het bezoek aan deze stad zijn we begonnen aan het rijden van de Great Ocean Road. De rotsachtige kusten zijn hier overal even mooi. En bijzonder maakt het dat je overal naar het strand kunt en we onze rode bus makkelijk konden parkeren zonder eerst vele dollars te moeten betalen. Daarna kun je op de vele plekken 'alleen' over de stranden wandelen! Eindeloze stranden en uitzichten. Tegen het eind van de middag zochten we een overnachtingsplek via de app wikicamps. Soms overnachten we op een camping, maar soms ook op een parkeerplaats. We vonden ook de prachtigste plekjes met uitzicht op de oceaan of de meren. Een hele handige app want op deze app staat nl. ook waar we drinkwater konden tappen en evt. van een douchevoorziening gebruik konden maken. Naast het genieten van de natuur waren we iedere dag druk bezig met het organiseren van onze survival.
Tijdens het rijden van de Great Ocean Road volgden weer vele fotomomenten. Het hoogtepunt langs deze route waren de 12 apostelen maar eigenlijk was de gehele kuststrook prachtig. De twee koala's die we in het wild spotten en de mierenegel in het hoge gras staan ook op de foto. Tijdens een wandeling naar de cape bij Portland hebben de zeeleeuwen een showtje gegeven in de oceaan. Super, een kolonie van zo'n 650 seals leven daar. Op het filmpje zien jullie de sprongen in de oceaan. Op de terugweg stonden we oog in oog met zo'n 10 kangoeroes. Op zo'n 4 meter afstand konden we de beesten fotograferen. De kopjes boven de struiken uit en het elkaar uitdagen in de velden blijft grappig. En toen....landinwaarts naar De Grampians, de ruige gebergten. In 2009 is dit hele gebied door brand verwoest. De planten hebben zich redelijk kunnen herstellen, maar dieren waren er niet veel te spotten. Over de cultuur en geschiedenis van de Aboriginals hebben we in dit park een klein beetje kunnen lezen. Maar we hebben weinig persoonlijke ervaringen meegemaakt. Het lijkt ook wel een beetje dat de Australiërs de geschiedenis op de achtergrond willen houden. In het Coorong National Park vlak bij Adelaide was onze laatste kampeerplaats met de bus. De pelikanen vlogen over het terrein en vele watervogels konden we zien. Even met de Ferry over en toen het laatste stukje rijden naar Adelaide. Na het droppen van onze bagage bij de B & B hebben we de camperbus ingeleverd. Ondertussen hadden we een fiets in de bus geladen zodat we weer terug naar de B & B konden fietsen...grappig zo'n organisatie. We zitten hier in West Beach zo' n 10 km. van het centrum van Adelaide en op loopafstand van de beach. Onze reis door Australië zit er alweer bijna op. Wat vliegt de tijd...We hebben heel veel mooie natuur en wildlife gezien. Hoewel de bus erg krap was, was het mooie weer een maand lang een cadeau. We konden een maand lang buiten leven. We verlangen ook wel terug naar de culturen in Azië ! Daarvoor hebben we hebben onze reis enigszins door moeten plannen omdat de visas niet heel makkelijk zijn te verkrijgen. Je moet alvorens je een land binnen kan komen een uitreisticket en hoteladres kunnen aantonen. Dit maakt het ' vrije' reizen toch wat minder vrijblijvend, maar natuurlijk gaat dat lukken dus .....Onze reis gaat verder naar Indonesië en vanuit Bali zullen jullie onze eerste belevenissen uit dit land weer kunnen lezen. No worries mate!
Liefs Rob en Mirel

1. Greet Theo:
    19 maart 2017
    Gefeliciteerd tante Mirél en oom Rob met de kleine Lode.
    Het is en blijft 'n wonder de geboorte van 'n baby.
    Zo ver weg en toch heel dichtbij via contacten.
    Wensen jullie een fijne voortzetting van de reis.
    lieve groetjes theo/greet.
  2. Fhf wolters:
    19 maart 2017
    Geweldig verhaal, we genieten met jullie mee!
    Mooie springfoto,s van jullie!!
  3. Annet:
    19 maart 2017
    Hey gefeliciteerd met jullie neefje Lode!
    Geweldig om over jullie avonturen te lezen. Volgens mij genieten jullie volop. Ik geniet een beetje mee
    Liefs Annet
  4. Netty som:
    19 maart 2017
    GEFELICITEERD TANTE MIREL EN OOM ROB. Prachtig mannetje heb al wat foto's gezien. Kan me voorstellen dat je dan even hier wilt zijn. Mooie foto's vanuit Australië op naar nieuwe verhalen en foto's ik ben er klaar voor, ik geniet ervan. Echte wereldreizigers zijn jullie . Hier gaaat het oké, tuin bijna klaar even spitten (doet ad)en de zaden en plantjes kunnen er weer in. Ik kan bijna niet wachten wil moooooooi weer ,
    deuren open .genoeg ge..... het gaat jullie goed be carefull maar geniet kussen en knuffels van ons
  5. Peter en sasja:
    20 maart 2017
    Hoi Mirel en rob,

Wat een mooie foto's en verhalen! Een maandje buiten leven.. wauw... En wat een leuk nieuws lees ik hier: een neefje geboren. Van harte!
    Goede reis en same tot you : no worries mate!
  6. Benno en Petra van Hal:
    20 maart 2017
    Lieve tante Mirel en oom Rob.

Hartelijk gefeliciteerd met jullie mooie neefje! Dat is ook een mooie belevenis evenals jullie avontuurlijke reis. We weten zeker dat jullie een geweldige oom en tante zijn.
    We horen regelmatig verhalen via (o)pa en (o)ma Wolters. Een bijzondere ervaring lijkt het ons. Fijn dat het jullie tot nu toe allemaal meezit en jullie kunnen genieten van alle nieuwe landschappen en culturen. Hopelijk zit het de laatste maanden ook allemaal mee en komen jullie beiden weer gezond terug! Het ga jullie goed en de groetjes van jullie oude buurtjes, Benno, Petra, Julius en Tijmen.