Koh Chang

8 januari 2017 - Koh Chang, Thailand

Dankjewel allemaal, leuk om jullie reacties te lezen !
Na een aantal dagen stadsleven in Bangkok, Chinatown, markten en Little India de reis voortgezet naar het eiland Koh Chang. Met de bus,boot en tuc-tuc was het een grappige belevenis. Eenmaal aangekomen op het eiland was de tuc-tuc chauffeur ons vergeten af te zetten... een toer over het eiland als extraatje ! Ze betalen hier met de Baht...een taxi kost hier zo'n 100 baht: 3 euro. Het eten ook, voor 200 baht hebben we hier samen een heerlijk Thais gerecht. Top! Het leven uit de rugzak gaat tot nu toe best goed, alleen Rob klaagt nogal over zijn 'rommelzak' ( toiletttas ) en nu de dikke vertrekkleding in de tas zit gepropt zijn de rugzakken genoeg gevuld.
Hier op het eiland is het heel relaxed. Strandschommelstoelen, hangmatten en kokospalmen met genoeg schaduw voor onze witte lichamen. Ook hebben we hier zelfs kunnen hardlopen. De snorkeltoer op vier verschillende eilandjes rondom Koh Chang was erg leuk. Mooie strandjes, bounty eilandjes, het koraal en vele gekleurde visjes kwamen voorbij. Na een dag speedboot en zon/zee waren we wel blij te zien dat we geen kreeften waren. Op het eiland hebben we genoten van de stranden, gewandeld, gezwommen en frisse zeelucht opgesnoven.
Na 4 dagen strand en zee kwam de terugreis naar Bangkok. In de stad blijft het fascineren, de levendigheid in de straten....alles gebeurt hier op straat. Wassen, eten ( de Thai eten de hele dag ) werken, handelen, offeren, enz. Helaas vinden  ook de ratten de offers voor de goden (veelal etenswaren) die de mensen op straat zetten natuurlijk prachtig.
Voor de eerste keer met  een zak was over straat op zoek naar een ' laundry' was toch ook wel speciaal. Niet moeilijk een wasserette vinden maar de taal van oude omaatjes die niet stoppen met praten wel. Ehhhh tweede  keer lukte het beter.
Om het echte leven in Bangkok te ervaren hebben we een boot/ fietstocht gemaakt met Co van Kessel van 35 km. rondom  Bangkok. De buitenwijken waar de mensen leven aan de kanalen, de plantages en ' floating market' waren super om te zien.
9 januari verlaten we Bangkok. Volgende bestemming wordt Chiang Mai in Noord Thailand. Het zal een  bijzondere nacht worden.....we gaan deze stad bereiken met de nachttrein. Later meer .... liefs van ons.

1. Nathalie:
    8 januari 2017
    Veel plezier in chiang mai.
    Leuk om jullie verhaal te lezen
  2. Myr, ger en Lode:
    8 januari 2017
    Hoe voelt dat nou zo'n "rommelzak"???
    Goede reis met de nachttrein !
    Kus van ons!
    Ferdy-Marijke-Myr-Ger
  3. Martin en Yvonne:
    8 januari 2017
    Wat laat aangemeld. Inmiddels alles gelezen. Jullie beschrijven de reis op een hele leuke manier. We blijven volgen
  4. Irma jansen:
    9 januari 2017
    Goedemorgen hier... moeten wij op deze maandagochtend 9 januari terug in de regelmaat, structuur, sport- en schoolactiviteiten... Lezen wij over bounty-stranden en hangmatten.... HEERLIJK! Een grotere tegenstelling is bijna niet mogelijk als ik hier naar buiten kijk.
    Heel leuk om jullie te volgen hoor... Hopelijk goed aangekomen in (kedeng-kedeng) Chiang Mai!
    Lieve groeten, Gert,Irma & kids
  5. Beppie Bussink:
    Goedemorgen 9 januari
    Nog gelukkig nieuwjaar en zo te lezen gaat het goed met jullie.
    Leuke verhalen en ook komen ze bekent voor. Inge en Ellen zijn daar ook geweest.
    Geniet er van.
    Beppie
  6. De Lijsters van 13:
    9 januari 2017
    Hallo, veel plezier daar!
    Gr.Mirjam, Emy, Jens en Hans
  7. Nanny Sonderen:
    9 januari 2017
    Lekker uitgerust op het eiland en dan verder genieten....het klinkt allemaal heerlijk! Chiang Mai is veel rustiger als Bangkok,is ook prettig.Lang geleden hebben Martin ik daar een fantastische tijd gehad. Gaan jullie daar ook nog een trekking doen? Ik lees het allemaal wel.Hier in Nederland is het na een sneeuwweekend nat, donker en triest.
  8. Greet Theo:
    9 januari 2017
    Goedemiddag. Leuk jullie te volgen en dat het goed gaat. Fijne dagen in Chiang Mai,
    Ook volgen we Jeroen en Ilja naar de noordpool scancoverytrial team 44.
  9. Arnold & Nicole:
    Hey Mirel en Rob,

Ziet er allemaal fantastisch uit zeg!
    Heel veel plezier met de rest van jullie reis.

Geniet ervan!

Groetjes,

Arnold, Nicole, Ize & Caz
  10. Herman en Joke:
    10 januari 2017
    Erg leuk om jullie te volgen, de verhalen te lezen en de foto's de zien. We wensen jullie heel veel plezier op de verdere reis. Groetjes
  11. Jason Lorijn:
    12 januari 2017
    Hoi juf,
    Ik vind het leuk om te lezen wat jullie allemaal doen!
  12. Annet:
    15 januari 2017
    Ha Rob en Mirel,
    wat een avontuur, geweldig
    Zooo anders dan hier, heel leuk om te lezen hoe het met jullie gaat!
    Lieve groet Annet